experience-night

Experience Night

W miniony piątek miałam przyjemność wziąć udział w niezwykle ciekawym wydarzeniu – Experience Night. Celem tej niecodziennej imprezy było skupienie w jednym miejscu ekspertów i specjalistów związanych z obszarem doświadczeń użytkowników. W dzisiejszym wpisie dzielę się z Wami wrażeniami oraz materiałami, o których opowiadali nam przesympatyczni prelegenci. Zapraszam! 🙂

o wydarzeniu

Wydarzenie zorganizowane było po raz pierwszy, a jego przygotowanie zajęło organizatorom ponad 3 miesiące. Warto było jednak czekać, gdyż cała oprawa eventu była bardzo spójna z jego tematyką. Wydarzenie to było całkowicie darmowe, ale pula miejsc była ograniczona. Aby dostać się na miejsce trzeba było odpowiedzieć na pytania zawarte w przygotowanym przez organizatorów formularzu. Począwszy od maili potwierdzających otrzymanie biletu, organizatorzy zadbali o wyjątkowość tego wydarzenia – każdy e-mail był spersonalizowany, a było ich ponad 100. Ponadto do samego dnia inauguracji uczestnicy nie znali nazwisk prelegentów. Codziennie pojawiał się za to post na Facebooku z tematem kolejnej prezentacji. W dniu wydarzenia otrzymaliśmy sympatyczne smsy przypominajki. Experience Night odbywał się wieczorową porą  w PROMIE Kultury na Saskiej Kępie.

Punktualnie o 19.00 rozpoczęły się prezentacje, które formatem przypominały Pecha Kuchtę, o której pisałam Wam jakiś czas temu. 🙂 Każdy z prelegentów miał do dyspozycji 23 slajdy i 23 sekundy na każdy z nich. Po 8 minutach i 49 sekundach mikrofon był wyłączany. Kto zatem pojawił się na scenie?

prezentacje

Jak sprawić, by networking stał się prostszy i bardziej efektywny?

Magdalena Rydygier (Polidea) opowiedziała o bardzo ciekawej grze networkingowej – Idea Mixer. Po raz pierwszy koncepcja została przetestowana na jednej z większych konferencji programistycznych MCE w Warszawie. Idea gry polega na tym, że uczestnicy podchodzą do tabletów, gdzie czekają na nich różnego rodzaju wyzwania. Na przykład: znajdź innego Android dewelopera i zrób sobie z nim selfie. 🙂 Są też trudniejsze zadania, w których potrzebna jest specjalistyczna wiedza i wówczas ratują nas identyfikatory, na których opisujemy swoje kluczowe umiejętności i zainteresowania w postaci 3 hashtagów. Dzięki networkingowi opartemu na grze, uczestnicy dużo szybciej poznawali się i integrowali ze sobą. Pomysł trafiony w 10!

Jak projektować internety w ponad 40 językach naraz i nie zwariować?

Filip Łysyszyn (Google) podzielił się z uczestnikami interesującymi przykładami projektowania stron internetowych w kilku językach obcych. Wiedzieliście, że to samo słowo w języku polskim może zająć trzy razy więcej miejsca w języku niemieckim? Filip pokazał nam, gdzie czyhają zagrożenia na projektantów i jak wiele elementów strony należy wcześniej przeanalizować. Ale spokojnie, jest to do ogarnięcia. 🙂

Mów do użytkownika jak Julian, Król Lemurów!

Piotr Król (Product Letter) przekazał nam bardzo ciekawe spojrzenie na komunikaty, które pojawiają się, czy to na stronach internetowych, czy też w aplikacjach mobilnych. Niezbędne według niego jest zrozumienie docelowych odbiorców komunikatu. Na podstawie ich kluczowych cech tworzymy sobie tak zwaną personę, np. Króla Juliana i projektujemy komunikat, który mógłby wypowiedzieć. Przykładowo – strona waszego banku nie działa i zamiast standardowego komunikatu „Przepraszamy za niedogodności. Trwa aktualizacja serwera.” pojawia się wiadomość o treści „Hu hu hu. Robimy czary-mary na stronie, ale już wkrótce będziesz mógł z niej korzystać ponownie.” 🙂 Jeżeli chcecie zgłębić temat to koniecznie wejdźcie na stronę Piotra.

Dokonać niemożliwego – parę słów o tym, jak zbudować od podstaw UX Maturity w firmie z top 500

Przemysław Pawełek (Circle K) podzielił się z uczestnikami sprawdzonymi tips & tricks, które sprawiły że dział developmentu pokochał ludzi od UX . Budowanie dojrzałości UX w korporacji jest nie lada wyzwaniem, jednak nie jest niemożliwe. 🙂

Siedem prostych historii o tablicach i znakach

Tomek Skórski zaprezentował nam wiele interesujących ciekawostek związanych z tablicami informacyjnymi i znakami drogowymi. Kolory i typografia wykorzystywane w tego typu projektach mogą naprawdę wiele zmienić w naszej orientacji w terenie. 😉

Disney, lego, zamek i wyjątkowe doświadczenia

Magda Jagielska opowiedziała o nietuzinkowym wydarzeniu jakim jest College of Extraordinary Experiences. Podczas 4 dni spędzonych w zamku studenci poznają tajniki projektowania doświadczeń pod okiem profesorów  z Lego, Disneya czy Google. To nie jest typowe szkolenie – zajęcia odbywają się w zamkowych komnatach, a wszyscy już od pierwszego dnia przebierają się w bajkowe szaty. 🙂

On the road

Magdalena Kurowska (PLAY) zaprezentowała nam wyniki ciekawego eksperymentu, jakim był PlayLab, czyli busiki podróżujący po Polsce, w którym specjaliści od UX testowali nowe koncepcje i zbierali insighty. Za udział w nietypowym badaniu uczestnicy byli nagradzani niebanalnymi gadżetami. Niesamowite, jak wiele ludzi otworzyło się w tak zaaranżowanych warunkach „laboratorium”!

Night Experience

Adam Heleniak w swojej prezentacji postanowił pokazać nam wszelkie aplikacje związane z doświadczeniami nocy. 🙂 Kto by pomyślał, że jest tego aż tak dużo? Wśród najciekawszych z nich pojawiły się między innymi: Sleepio (do badania i poprawy jakości snu), Dream:on (do wpływania na to, co nam się śni) czy Watcher (pozwalający na bezpieczne powroty do domu nocną porą). Sprawdźcie je koniecznie. 🙂

Na sam koniec przeprowadzona została ankieta na najlepszą prezentację, a zwycięzcą została Magda Jagielska. Wydarzenie było świetnie przygotowane i mam nadzieję, że będzie odbywać się regularnie. Koniecznie dajcie znać, który temat zwrócił Waszą uwagę. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.