infoshare2017

Czy warto wziąć udział w infoShare?

Odkąd zmieniłam branżę z HR na IT wielokrotnie słyszałam o popularności konferencji infoShare wśród pasjonatów nowych technologii. Od dłuższego czasu śledzę najważniejsze wydarzenia branżowe, o których na bieżąco Was informuję, m. in. tutaj. A ponieważ w ostatnim czasie lokalne eventy nie spełniały moich oczekiwań, a także miałam możliwość wzięcia udziału w konferencji w ramach obecnej pracy, postanowiłam, że sprawdzę, czy faktycznie infoShare to wydarzenie warte uwagi.

O konferencji

infoshare2017

Źródło: https://www.facebook.com/infosharepl

infoShare to największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej organizowana co roku w Gdańsku przez grupę profesjonalistów związanych z nowymi technologiami, marketingiem i zarządzaniem. To wydarzenie, które rok rocznie skupia kilka tysięcy uczestników, a wśród nich deweloperów, menedżerów, liderów innowacji, marketingowców czy inwestorów i startupowców.

Konferencja podzielona jest na kilka części. Najważniejszym elementem wydarzenia są dwa dni, podczas których na pięciu podzielonych tematycznie scenach występują eksperci z Polski i zagranicy. W tym roku wiedzę i inspirację można było czerpać od prelegentów występujących na:

  • Tech Stage, czyli wykłady stricte dla deweloperów
  • Tech Stage Plus, czyli jeszcze większa dawka wiedzy technicznej
  • Marketing Stage – dla osób związanych z szeroko pojętym marketingiem
  • Startup Stage, czyli coś dla tych, którzy prowadzą swój start-up
  • Inspire Stage, czyli mix motywacji, rozwoju osobistego, zarządzania firmą czy trendów w nowych technologiach

Prelekcje odbywają się równolegle, ale na wstępie dostajemy godzinową rozpiskę i mamy możliwość uczestniczenia w tych, które najbardziej nas interesują. W tym roku, ku zaskoczeniu organizatorów, oblężenie przeżywała Scena Marketingowa, ale równie dobrze „radziła sobie” Scena Inspiracji ze względu na bardziej ogólną i różnorodną tematykę wystąpień. Pełną listę prelegentów znajdziecie tutaj.

infoshare2017-wyklady

Źródło: https://www.facebook.com/infosharepl

Oprócz klasycznych wystąpień, organizatorzy zadbali również o część warsztatową, na którą obowiązywały zapisy i która była dodatkowo płatna. Wśród tematów szkoleń można było znaleźć m.in. Mixed Reality, Design Thinking, Responsive Web Design, tworzenie infografik czy najważniejsze zasady content marketingu. Warsztaty prowadzone były zarówno po polsku, jak i angielsku i trwały średnio ok. 3 godziny.

infoshare2017-warsztaty

Źródło: https://www.facebook.com/infosharepl

Oczywiście konferencja infoShare to nie tylko czerpanie wiedzy od ekspertów, ale także wymiana doświadczeń między uczestnikami. I tak networking był możliwy podczas takich wydarzeń towarzyszących jak Before Party i After Party (wieczór przed konferencją i po konferencji w Atelier Club w Sopocie), Great Networking Party (rodzaj bankietu połączonego z koncertem Fisz Emade w przepięknym Starym Maneżu w Gdańsku po pierwszym dniu konferencji) oraz infoShare on the Boat (5-godzinny rejs statkiem po Zatoce Gdańskiej trzeciego dnia wydarzenia).

infoshare2017-starymanez

Źródło: https://www.facebook.com/infosharepl

Co najważniejsze, sam udział w konferencji jest całkowicie bezpłatny, konieczna jest jednak rejestracja. Jeżeli interesują nas wydarzenia towarzyszące, warsztaty czy posiłki w trakcie przerwy lunchowej konieczne jest wykupienie płatnego wstępu. Standardowy Pass można kupić w ramach Early Birds Tickets już za ok. 300 zł. Z kolei warsztaty to koszt rzędu 150-200 zł.

Moje wrażenia po konferencji

W tak dużej technologicznej konferencji brałam udział po raz pierwszy, więc nie mam jeszcze innych punktów odniesienia. Mimo wszystko oceniam ją bardzo pozytywnie. Oto 3 powody, dla których moim zdaniem warto wziąć udział w infoShare.

  1. Do wyboru, do koloru

Zdecydowaną zaletą konferencji jest różnorodność tematyczna wystąpień. To, że jesteś deweloperem, nie oznacza, że dwa dni musisz spędzić na Tech Stage. Z drugiej strony, jeśli np. pracujesz w marketingu, być może zainteresują cię kwestie związane z bezpieczeństwem danych w internecie. Tutaj, niezależnie od branży, każdy wyciągnie dla siebie wartościową wiedzę.

Z wielkim zainteresowaniem wysłuchałam wystąpienia Artura Kurasińskiego o różnicach między poszerzoną (AR) a wirtualną rzeczywistością (VR) oraz o możliwościach zastosowania VRu w turystyce, nieruchomościach czy edukacji.

Przydatne wskazówki przekazał uczestnikom Jan Zając, opowiadając o istotnych w social media wskaźnikach, t.j share of voice, share of spend, brand awareness czy brand keywords.

Z tematów front-endowych zainteresował mnie wykład Vitaly Friedmana, który podzielił się trikami na budowanie w pełni responsywnych layoutów.

Jednak najciekawsze dla mnie okazały się tematy wystąpień na Inspire Stage. Natalia Hatalska opowiedziała o zaskakujących ewolucjach form spożywania posiłków i ich powiązaniach z nowymi technologiami. Sujan Patel przedstawił 12 przydatnych rad budowania marki osobistej. A Michał Szafrański podzielił się pomysłami na promocję własnej książki, które umożliwiły mu osiągnąć spektakularny sukces sprzedażowy.

  1. Nie samą teorią człowiek żyje

Bardzo cenię sobie takie konferencje czy szkolenia, podczas których duży nacisk kładzie się na praktykę. Spośród dostępnych warsztatów zdecydowałam się na kurs tworzenia infografik prowadzony przez Jacka Kłosińskiego. Na początku Jacek opowiedział uczestnikom o aspektach psychologicznych tworzenia materiałów graficznych. Następnie przeszedł do tematu obróbki treści, czyli sposobów na redukcję tekstu i zamiany go na obraz, na budowanie odpowiedniej struktury czy używanie różnych sposobów zapisu liczb. Poznaliśmy także ciekawe narzędzia ułatwiające dobór kolorów. Na koniec każdy uczestnik otrzymał zadanie z wytycznymi do stworzenia własnej infografiki. Być może w tak krótkim czasie nie staliśmy się ekspertami od tworzenia infografik, ale z pewnością wyszliśmy z solidnymi podstawami do zabawy z tekstem i grafiką.

  1. Nie lubisz networkingu? Tutaj zdecydowanie polubisz

Nigdy nie byłam fanką networkingu, mimo świadomości płynących z niego zalet. Okazuje się jednak, że wszystko zależy od miejsca i atmosfery wzajemnego zapoznawania. W ramach wydarzeń towarzyszących infoShare okazji i możliwości networkingu jest naprawdę wiele. I tak, kiedy podczas Before Party jest może jeszcze nieco drętwo, tak drugiego dnia na Great Networking Party nawiązywanie kontaktów przychodzi bardzo naturalnie podczas wspólnej zabawy na parkiecie, a najlepsza integracja ma miejsce ostatniego dnia podczas rejsu statkiem (nigdy nie wiecie, od kogo przyjdzie Wam pożyczać olejek do opalania ;)).

Zachęcam Was do obejrzenia relacji z wydarzenia w pigułce. 🙂

Podsumowując, jeżeli nigdy nie byliście na tak dużej konferencji, macie różnorodne zainteresowania i lubicie zdobywać wiedzę z różnych dziedzin, a dodatkowo chcielibyście nawiązać ciekawe kontakty, to koniecznie rezerwujcie czas na kolejną edycję, która odbędzie się już  22-23 maja 2018 roku w Gdańsku.

Do zobaczenia! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.