Trendy w Web Designie 2016

Web Design to branża, która nieustannie się zmienia, a każdy kolejny rok przynosi nowe trendy. Wraz z nadchodzącym Nowym Rokiem w Sieci pojawia się coraz więcej informacji na temat tego, co będzie na topie w 2016 roku. W porównaniu do minionego roku wielkich zmian nie będzie – niektóre trendy staną się bardziej dominujące, inne będą powoli gasły. Zobacz, czego możesz się spodziewać w 2016 roku.

1. Prawdziwe, naturalne zdjęcia

Źródło: https://unsplash.com/photos/ANo5_iE9dcU

Źródło: https://unsplash.com/photos/ANo5_iE9dcU

Duże, pełnowymiarowe zdjęcia to trend, który zyskał popularność w 2015 roku. W nowym roku duże zdjęcia w tle (ang. hero images) dalej będą królowały. Jednak tym razem warto przyłożyć większą wagę do ich jakości, a przede wszystkim do ich oryginalności. Obecnie coraz większą popularność zdobywają serwisy stockowe ze zdjęciami w dobrej rozdzielczości, jednakże obrazy te pojawiają się już na co drugiej stronie. Poświęć więcej czasu na wyszukanie grafiki, która będzie się wyróżniać lub zatrudnij fotografa. Opcjonalnie można zastosować subtelne video lub cinemagraph, czyli połączenie zdjęcia i delikatnej animacji.

2. Śmiałe, odważne kolory

Źródło: http://visualhunt.com/

Źródło: http://visualhunt.com/

Mocne kolory przykuwają uwagę odbiorców. To oczywiste. Spójrzmy chociażby na odświeżone strony Spotify, Uber’a czy Airbnb. Kolorowy trend będzie się umacniał.

3. Rosnący w siłę Material Design

Źródło: www.google.com/inbox/

Źródło: www.google.com/inbox/

Material Design to język designu ogłoszony na konferencji przez Google w 2014 roku. Material Design to cała filozofia, która ma łączyć klasyczne zasady dobrego designu z innowacyjnością i możliwościami współczesnej technologii i nauki. Aby lepiej zrozumieć, co kryje się pod tym pojęciem, powstała specjalna strona, gdzie znajdziemy wytyczne, jak projektować interfejsy zgodnie ze wspomnianą filozofią. Popularność Material Design w 2016 roku będzie wciąż rosła.

4. Mikrointerakcje z użyTkownikiem

Źródło: https://slack.com/

Źródło: https://slack.com/

W 2016 roku coraz częściej będziemy się spotykali z mikrointerakcjami czy też mikromomentami w User Experience (UX). Mikrointerakcje to pewnego rodzaju emocjonalne połączenie pomiędzy użytkownikiem a Twoim produktem czy usługą. Przede wszystkim będą one uskuteczniane na stronach bardziej poważnych, oficjalnych niż rozrywkowych, takich jak linie lotnicze, banki, opieka medyczna, itp.

5. Spersonalizowany UX

Źródło: pomopizzeria.com

Źródło: pomopizzeria.com

Zawartość stron będzie coraz bardziej dopasowana do indywidualnych potrzeb i preferencji użytkownika. Przykładem może być chociażby layout dzielący ekran (ang. split screen), który pozwala użytkownikowi wybrać odpowiednią stronę startową.

6. Card design

Źródło: https://dribbble.com/

Źródło: https://dribbble.com/

Card design został uwypuklony przede wszystkim przez znany wszystkim portal Pinterest. Układ strony podzielony na karty to doskonały sposób na wyświetlanie wielu produktów czy usług, które oferujemy.

7. Filmiki

Jak wynika z badań, użytkownicy spędzają 100% więcej czasu na stronach, na których znajduje się krótki filmik. Wideo dostępne na stronie zwiększa poziom zaufania klienta do marki. W 2016 jego popularność będzie rosła.

8. Infografiki

Źródło: http://visualhunt.com

Źródło: http://visualhunt.com

Nudne grafy i wykresy reprezentujące duże ilości danych będą coraz częściej zastępowane infografikami. Dzięki ich zastosowaniu można liczyć nawet na 12% wzrost zainteresowania daną stroną przez użytkowników.

9. Animacje

Źródło: https://think360studio.com/web-design-trends-prediction-for-2016-by-prince-pal/

Wraz ze wzrostem aplikacji webowych, będziemy obserwować więcej niespodziewanego i subtelnego ruchu w designie interfejsów użytkownika (UI).

Podsumowując, Web Design ewoluuje w kierunku bardziej dynamicznego i spersonalizowanego cyfrowego doświadczenia. To, co nas czeka, to inteligentne rozwiązania, które uproszczą naszą pracę czy naukę online. A co według Was jest najciekawszym trendem nadchodzącego 2016?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.